Search

Listen Up - Max Santomo's Call for Change

(scroll down for original quote in Italian)


"I'm Massimiliano Santomo aka Max Santomo. I was born in 1968, I'm Italian and I've been a singer and composer for over 30 year. I do digital productions for me and my partners, I like to range in the Italian and international repertoire both in live performances and productions. My works have been used in TV shows, I was collaborated to catchphrases and I had famous collaborations. Music is my life!


I am present in all digital platforms with my performances and productions. I have more than 1000 tracks online among my original tracks and covers.


I believe the works I collaborated to as a performer reach more than 100,000 streams per month on digital platformes (iTunes, Spotify, Deezer, Napster, Amazon,etc. and also You-tube) and over 1,200,000 per year. One of the songs I composed used in 2 different videos has reached 2,400,000 and 2,100,000 online views. Then there are many others that exceed 10,000 and 20,000 views.


I’m not at all satisfied with the remuneration from online platforms. In my opinion they do not pay the amounts they would and each one has different evaluation parameters. And above all they don't pay rights to performers.


I am member of ITSRIGHT, a CMO that manage my related rights and I want to continue to be with them!


I think the Government can do more for us and we hope it will. Because the day has come for artists to get their fair remuneration!!!!"


________________________________________________________________________


Sono Massimiliano Santomo in arte Max Santomo, sono nato nel 1968, sono italiano e faccio il cantante, oltre che l’autore e il compositore da oltre 30 anni, faccio produzioni in digitale per me e per i miei partners, mi piace spaziare nel repertorio italiano ed internazionale sia nelle performance dal vivo e nelle produzioni. Durante questi anni ho avuto anche passaggi televisivi, brani tormentone e collaborazioni famose. La musica è la mia vita!!!


Sono presente in tutte le piattaforme digitali con le mie performance e le mie produzioni. Ho più di 1000 brani online tra miei brani originali e covers.


Credo di raggiungere tra piattaforme digitali (i-Tunes, Spotify, Deezer, Napster, Amazon, ecc.) e You- tube più di 100.000 streaming al mese 1.200.000 l’anno senza esagerare. Ho un brano di mia composizione che con soli solo su 2 video ha raggiunto 2.400.000 e 2.100.000 visualizzazioni. Poi tanti altri che superano 10.000 e 20.000 visualizzazioni.


Non sono per niente soddisfatto della remunerazione delle piattaforme on line, perché secondo me non pagano il giusto ed ognuna ha dei parametri di valutazione diversi. E soprattutto non pagano i diritti connessi a noi artisti.


Si faccio parte di ITSRIGHT per i miei diritti connessi e voglio continuare a collaborare con loro! Penso che il governo possa fare di più per noi e speriamo che lo faccia. Perché è arrivato il giorno che gli artisti abbiano il giusto compenso!!!!




15 views0 comments

Recent Posts

See All
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now